28/05/2016

اعلام آمادگی ایتالیا برای همکاری همه‌جانبه ریلی با ایران

امضای توافقات و تفاهم‌نامه بین ایران و ایتالیا همچنان ادامه دارد. امروز پس از حضور هیات ایتالیایی در اتاق بازرگانی ایران و امضای قراردادهایی از سوی بخش خصوصی دو کشور، ادامه دیدارها به شرکت راه‌آهن رسید.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، البته روز گذشته هم یکی از بزرگ‌ترین قراردادهایی که با حضور دو رئیس‌جمهور امضا شد، احداث دو خط  سریع‌السیر راه‌آهن از سوی ایتالیا در ایران بود.

امروز هم در ادامه این برنامه‌ها رئیس راه‌آهن ایتالیا در دیدار با مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشورمان، همکاری و مشارکت خود را در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی و قطارهای سریع‌السیر، با راه‌آهن ایران اعلام کرد.

بر اساس اعلام روابط‌عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ «ماتزون چینی» رئیس راه‌آهن ایتالیا به‌همراه هیاتی با مدیرعامل شرکت راه‌آهن کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار پورسیدآقایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن، ضمن معرفی راه‌آهن و پروژه‌های ریلی، اهمیت هر کدام از آنها را بازگو کرد.

در این جلسه از پروژه‌های مهمی چون خطوط سریع‌السیر محور قم- اراک و تهران- همدان یاد شد که به‌عنوان پروژه‌های مهم در کشور، می‌توانند استفاده از خطوط سریع‌السیر را توسعه دهند.

این گزارش می‌افزاید؛ مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه ترانزیت و توسعه آن در کشور از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است، همکاری خود را با راه‌آهن ایتالیا در همه بخش‌های ریلی اعلام کرد و در مقابل، هیات راه‌آهن ایتالیا اعلام آمادگی کردند که در همه زمینه‌ها به‌ویژه برگزاری دوره‌های آموزشی فنی با راه‌آهن ایران همکاری می‌کنند.

همچنین رئیس راه‌آهن ایتالیا اعلام کرد که در زمینه پرداخت وام‌های آسان با بهره پایین و همچنین قطارهای سریع‌السیر با ایران همکاری خواهد کرد.

اخبار, اخبار ریلی , , ,