18/05/2016

رونمایی شرکت تدبیر عمران جم از نخستین اسلب بتونی پیش ساخته کشور

همزمان با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل راه آهن جمهور اسلامی ایران در چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقلی ریلی، از نخستین اسلب تراک بتونی پیش ساخته رونمایی شد.

 «ولی الله احمدی زادسرای» مدیرعامل شرکت مهندسی تدبیر عمران جم گفت: امکان بهره برداری از قطارهای دارای سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و حرکت قطارهای بار محوری ۳۰ تن از مزیت های استفاده از این سازه بتونی پیش ساخته است.

وی افزود: برای ساخت این اسلب هیچگونه ارزی استفاده نمی شود؛ زیرا با نصب آن در شبکه خط آهن کشور هزینه های نگهداری و هزینه های اجرایی خطوط بسیار کاهش می یابد.

احمدی زادسرای ادامه داد: این سازه بتونی با فناوری های جدید برای ساخت خط آهن شبکه ریلی آماده شده است و با استفاده از آن تراورس خط آهن حذف می شود.

وی گفت: نمونه آزمایشی این اسلب مورد تایید راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز قرار گرفته و اکنون ۲۰۰ متر از آن در خط آهن تهران- تبریز استفاده شده است و با نصب این سازه بتونی همزمان می توان خطوط گرم خط آهن ریلی در مسیرهای مختلف را بازسازی کرد.
این مسئول طول این قالب بتونی را ۶متر اعلام کرد و گفت: می توان در یک نوبت کاری ۳۰۰ متر از این سازه بتونی را در شبکه خط آهن کشور اجرا کرد.
وی گفت: بازسازی همه خطوط شبکه راه آهن کشور با استفاده از این سازه بتونی پیش ساخته به سرعت قابل انجام است و انتظار داریم این سیستم پیش ساخته به زودی در زیرساخت های خط آهن کشور به کار گرفته شود.
وی استفاده از توان متخصصان داخلی، اشتغالزایی در بخش مهندسی، بی نیازی از خرید فناوری های نوین و کاهش هزینه تولید در مقایسه با سایر زیرساخت های مورد نیاز خط آهن کشور را از مزیت های تولید نخستین پروژه اسلب بتونی به صورت پیش ساخته در کشور اعلام کرد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم گشایش چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی گفت: طول شبکه ریلی کشور اکنون به ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده و راه آهن درصدد است در برنامه چشم انداز خود ۹ هزار کیلومتر راه آهن جدید احداث کند و در حال حاضر قرارداد ساخت پنج هزار کیلومتر راه آهن منعقد شده است.
وی افزود: در افق سال ۲۰۲۵ سهم راه آهن در حمل بار باید به ۳۰ درصد و حمل مسافر باید به ۱۸ درصد برسد.

خبرگزاری هایی که این اخبار را تحت پوشش قرارداده اند :  خبرگزاری تین نیوز ، پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی ، خبرگزاری ایلنا ، خبرگزاری تسنیم ، خبرگزاری فارس

اخبار, اخبار ریلی , , , ,